Hai, că se poate!

Buna! Ce faci? e un film proaspăt şi reconfortant ca o gură de bere rece, vara, pe arşiţă. E drept, că şi superficial ca un spumant de baie, neverosimil ca un balon de săpun, demonstrativ-simpatic ca o reclamă la detergent. De fapt, asta şi e: un lung clip publicitar, făcând reclamă vieţii trăite corect. Poate datorită tonului declamativ, auto-suficient al puştiului ce-şi ţine jurnalul, cu emfază înregistrat pe reportofon, poate din cauza poveştii puerile, cu introducere, intrigă şi morale previzibile, dar bine ilustrate. Poate pentru că actorii sunt frumoşi, expresivi, cadrele luminoase şi clare, prim-planurile abundente şi zâmbetele artistice.

Buna! Ce faci! e replica standard pentru abordarea inocent-îndrăzneaţă a unui necunoscut pe chat. E startul în dezlegarea enigmei de la celălalt capăt al firului. Adică a celeilalte persoane. Iar în opoziţie, aflăm la mijlocul filmului şi reversul, secretul cunoaşterii absolute a unei persoane, în replica memorabilă „ Eu ştiu, şi când taci, despre ce taci!”, atunci când cei doi şi-au tot dezlegat enigmele 20 de ani la rând.

Personal, m-a emoţionat redarea momentelor stângace de iniţiere în lumea virtuală a chatului, pe care o anumită generaţie le-a trăit exact aşa, la maturitate, le-a depăşit dar le-a păstrat locul într-un colţişor de suflet. Mi-au mai plăcut la nebunie imaginile unui Bucureşti(?) curat şi pustiu, aproape ireal (surprinse probabil dimineaţa foarte devreme ?!). Şi tot cu plus aş nota umorul fin, discret, care nu caută cu tot dinadinsul să smulgă hohote, ci doar să provoace bună-dispoziţie. Din păcate, un public zgomotos şi supărător de extrovertit a ţinut să puncteze cu râsete, aplauze şi diverse comentarii, mai mult sau mai puţin spirituale, momentele efervescente ale poveştii.

Sunt şi minusuri ale filmului, dar n-aş vrea să le subliniez. Cred că merită trecute cu vederea.

4 Responses to Hai, că se poate!

  1. Nu suntem educati in acest sens, cel putin eu nu am fost si mi a luat ceva mai mult sa mi dau seama singura.

  2. acelasi says:

    ma voi conforma…mai putin ca regizor …si mai mult ca un fost ratacitor….astept cu interes sa vezi urmatorul film….

  3. catherine says:

    eu as zice sa-l vezi totusi. si-as fi chiar interesata de impresia ta… de regizor 🙂

  4. acelasi says:

    un comentariu proaspat…si obiectiv…atat de obiectiv incat imi vine pofta sa intru pe unul din acele siteuri si sa ma ratacesc pe cararile care nu duc nicaieri….oricum m am antrenat indelung sa ma prefac si sa ma ascund ca nu caut si nu vreau nimic… ca e doar un :”buna, ce faci?” …si nu o desarta si ascunsa speranta ca dincolo „la capatul firului” vorbec cu o supersexi si superinteligenta fiinta care..tocmai ma astepta…singurul lucru pe care l as reprosa dulceagului comentariu este ca nu ma mai trimite la acest film…pt ca am senzatia ca l am vazut deja… altfel…repet …respect si admiratie pt stilul de exprimare neincarcat si jucaus …

Lasă un răspuns

