Top 10 destinaţii favorite

Topul destinaţiilor mele favorite se va schimba probabil pe măsură ce voi ajunge în locuri noi, care de care mai frumoase. La momentul prezent el arată cam aşa:

  1. Lisabona  pentru că mi s-a lipit de suflet de la primul pas, de la prima gură de aer sărat adusă de briza amăruie. Pentru atmosfera atât de familiară şi oamenii simpatici cărora le zâmbeam ca şi cum i-aş fi cunoascut prea bine, pentru fado şi pentru Alfama. Pentru că sunt convinsă că într-o altă viaţă am trăit acolo.

Gara Rosio

  1. Londra pentru că e Metropola! Cea mai fascinantă şi mai impresionantă capitală europeană, un amalgam de culori, oameni, arhitecturi, civilizaţii, toleranţă şi tradiţie. Babilonul zilelor noastre.

Tower Bridge

  1. Istanbul pentru că e altceva, complet altceva decât am mai întâlnit şi totuşi atât de prietenos. Orient şi occident, tihnă şi fervoare, vechi şi nou. Bazar.

strada Istiklal

  1. Basilica San Pietro din Vatican pentru măreţie şi frumuseţe, pentru fiecare detaliu şi toate operele de artă, pentru priveliştea care-ţi taie răsuflarea din vârful cupolei şi, nu în ultimul rând, pentru felul cum face să răsune în suflet o cerere în căsătorie şoptită la ureche.

piaţa San Pietro

  1. Oradea pentru eleganţa păstrată discret în cădirile de epocă, în străzile curate, în privirile deschise ale oamenilor. Pentru lecţia de civilizaţie.

pe Crişul Repede

  1. Sozopol pentru farmecul aparte de oraş mic maritim medieval, pentru cele mai cochete şi liniştite terase la malul mării. Pentru smochini şi pisici şi dantelă veche.

terasă suspendată

  1. Apusenii pentru cerul albastru şi iarba verde. Pentru peşteri şi căpiţe de fân, case risipite şi multă linişte.

verde de Apuseni

  1. Viena pentru ordinea şi aerul provincial al cartierelor, pentru cochetăria unui centru vechi ce ne aminteşte de Ardeal.

Hundertwasserhaus

  1. Bucureşti pentru că e plin de surprize şi de detalii înduioşătoare, pentru că n-a obosit să se tot transforme, pentru că e mahalagiu şi frivol ca o cumătră nevricoasă. Pentru că e oraşul meu, orice-ar fi.

parc IOR

10. Bucovina – mănăstirea Suceviţa pentru că e un loc binecuvântat, aparte, unic în lume. Pentru pacea care pluteşte în aer şi armonia care te pătrunde în suflet. La Suceviţa am înţeles ce înseamnă biserică, monahism, serenitate.

vine ploaia

Au mai făcut astăzi top 10 destinaţii: 1001 călătorii , Printre rânduri , plăcerea de a călători , Funtur, travelbadgers , world traveller   , Mirel Matyas , Paravion , Elena Ciric , TurismMarket , În turneu , Laura şi Apollo , Răzvan Marc

20 Responses to Top 10 destinaţii favorite

  1. Pingback: Te-am văzut, mi-ai plăcut | Plăcerea de a călători

  2. program tv says:

    Cineva din prietenii de pa tweeter mi-au recomandat acest articol.

    Nu am putut sa nu-l citesc. E groza.
    Hey, ai dezbatut Top 10 destinaţii favorite exact cum
    imi place!
    O parere destul de interesanta. Chiar ca iti da de meditat.

    Am gasit multe lucruri fara rost pe net, dar articolul tau chiam mi-a dar de gandit.

  3. Pingback: Top 10 destinaţii, varianta 2012 | 1001 calatorii

  4. Pingback: Te-am văzut, mi-ai plăcut | Placerea de a calatori

  5. Pingback: Te-am văzut, mi-ai plăcut | My Blog

  6. Pingback: Top 10 destinaţii, varianta 2012 | 1001 Călătorii

  7. Pingback: Top 10 locuri pentru starea de bine

  8. Pingback: Topul topurilor: ce destinații recomandă blogosfera de travel | cluj.travel

  9. Ando says:

    Croaţia (coasta dalmată), Austria(muntele Glossglockner), Spania(Palma de Mallorca, Toledo, Barcelona), Turcia(Pamukkale), Italia(lista e prea lungă…), Dobrogea-mereu surprinzătoare

  10. Deci Vatican-ul e superb! Si Viena, dar de Grecia nu ai spus nimic, cred ca s-ar fi gasit si pentru ea un loc in topul tau 😀

    • catherine says:

      am văzut Grecia în două rânduri, e minunată, dar nu m-a impresionat atât de tare încât să urce în top 10 pentru mine. e o preferinţă personală…

  11. @catherine: Bine ai zis! Sunt o gramada de locuri „necalcate” , nedescoperite si nu se merita sa plecam peste hotare, cand a noastra tara e frumoasa, in adevaratul sens al cuvantului.

  12. Mirel says:

    Frumos topul. Imi place ideea de includere a unor obiective din Romania. Calitatea pozelor este de apreciat. Felicitari!

    • catherine says:

      Mirel, pentru mine, România reprezintă un izvor nesecat de surprize, cufărul cu minuni in care nu mă satur să scotocesc nicicând.
      Mulţumesc de aprecieri 🙂

  13. Pingback: Top 10 destinaţii de călătorie de la Funtur : Experiente Turistice

  14. Pingback: 10 destinatii pentru Piata de Craciun |

  15. Pingback: Atenție, subiectivism! Top 10 destinații :)- Elena Cîrîc

  16. Pingback: Top 10 destinații Paravion.ro – toamna 2012

  17. Pingback: Top 10 destinaţii Bucketlist.ro | Bucketlist

  18. Pingback: Top 10 destinaţii TravelBadgers (2012)

Lasă un răspuns

