Toamna se numără…

Bună dimineaţa. Am o indigestie sau constipatie, cum i-o zice. Mda, înghit de câteva luni de zile cuvinte, imagini, senzaţii, secvenţe din viaţă, din vise, filme, muzici, sentimente. Le înghit sistematic, pe toate, lingându-mă pe botul senzorial şi plescăind din sinapsele harnice ale creierului. Însă maţul lung şi întortochiat al memoriei devine din ce în ce mai congestionat. Nimic nu mai vrea să iasă de acolo, toate informaţiile se strâng şi se suprapun, se amestecă şi se bat cap în cap, dar izvorul poveştilor rămâne sterp.

Mi se face poftă să scriu subit, în diverse momente obişnuite din cotidian. Când mă trezesc şi mă bântuie visele fantastice sau extrem de realiste iau pixul în mână. Şi nu reuşesc decât să le fac să dispară fără urmă. Când îmi văd colega apăsând elegant tastele laptopului ei impecabil, care scot acel murmur discret şi monoton –click, click, click – în timp ce priveşte atentă cu ochii mari rimelaţi în display, îmi dau seama, ah, câte poveşti stau îngrămădite în colţurile ochilor mei, câte imagini mi s-au agăţat de gene şi atârnă acolo grele şi frumoase. Dar tastatura mea e plină de praf şi firimituri şi ecranul bleu-spălăcit nu mă inspiră la altceva decât la rapoarte şi mailuri formale. Iar când mă săgetează vreo idee inspirată, ori un subiect interesant ori ceva cât de cât povestibil, sunt fie la volan, fie în toiul vreunei discuţii ori în altă situaţie incomod de valorificat.

Cu lectura unui jurnal remarcabil (Jeni Acterian) la bord, mă cuprinse o febră a genului memorialistic de care mi-am zis să profit, poate declanşez avalanşa cuvintelor potrivite. Zis şi făcut, Jurnal să fie. Dar pentru că la modul personal trenează şi riscă să se piardă tot avântul, am să  presar puţină adrenalină, am să îl fac public. Aci, în văzul lumii. Nud şi crud.

Ideal ar fi zilnic. Satisfăcător, consider măcar săptămânal, ori la câteva zile. Să vedem ce-o să iasă.

Lasă un răspuns

