Maria Tănase. De sub duş până-n Popa Nan, cu retur prin sala Radio

Aflasem întâmplător că la cursul de actorie trebuie să cânt/improvizez câteva melodii în faţa colegilor. După momentul de panică, cu transpiraţie rece pe şira spinării „eu nu mă mai duc acolo, îmi schimb şi numerele de telefon să nu mă mai găsească nimeni şi să-mi ceară socoteală de ce-am dezertat”, am început timid să trec în revistă totuşi ce cântece ştiu. Aşa, ca pentru mine. Şi cum nu-s un fan al muzicii contemporane, m-am dus în urmă. Mult. Am închis ochii şi m-am gândit ce cântece ascultam în casă, copil fiind, ce auzeam pe mama ori pe bunica cântând. „Mi-o zâs mama că mi-o da, văleleu, văleleuuu, 20 de perne mici, tăte pline cu furnici…” aha, cântec amuzant, melodie simplă. „Aseară ţi-am luat basma…şalalalaa” bon – săltăreţ, dansant. La „mi-am pus busuioc în păr, măi…” deja îngânam cu glas tare. Şi tot aşa. Din 10 cântece, 7 erau ale Mariei Tănase. Am început să caut pe youtube înregistrări şi versuri. Am început să cânt. În casă, în baie, în maşină. În gând. Îmi făcusem un repertoriu. Sincer, mi se părea extraordinar faptul că timbrul meu aducea cu al Mariei şi că melodiile mi se potriveau atât de bine. Ok, sunt modestă, dar asta e realitatea. Am uitat de exerciţiile de actorie şi am petrecut ore întregi, căutând şi ascultând vocea Mariei Tănase. Într-un final, m-am potolit, fără să mă înscriu la vreun concurs. Dar am rămas cu un secret frumos în suflet. Am găsit poveşti despre ea şi fotografii fascinante. De parcă n-ar fi fost destul. S-a născut în oraşul în care locuiesc şi care mă fascinează constant, Bucureştiul. Ultima casă în care a locuit se găseşte pe una dintre străzile cu farmec încă neştirbit, Popa Nan, un adevărat castel, învelit în iederă. O admir în fiecare dimineaţă când îi trec pe dinainte şi, nu de puţine ori, mă gândesc fugitiv la Maria. Lumeee, lumeee! Sorooo lumee…

Popa Nan nr.32

Popa Nan nr.32

Unde vreau să ajung? La faptul că, spre norocul nostru, mai sunt şi alţi oameni fascinaţi de acest personaj. Există, printre altele, un proiect Roots Revival Romania , care anul ăsta îşi propune un turneu prin 10 oraşe româneşti. Numele turneului este, atât de sugestiv, Colors of Maria. V-aţi prins? Folclor, jazz, instrumente din alte culturi muzicale, voci bune. Curioşi? Verificaţi când ajunge în oraşul vostru. În Bucureşti avem două zile!

 

Craiova: 23 septembrie- Teatrul Marin Sorescu

Timișoara: 25 septembrie- Teatrul Național

Oradea: 26 septembrie – Casa Sindicatelor

Cluj-Napoca: 28 septembrie- Filarmonica Transilvania

Sibiu: 29 septembrie- Casa Sindicatelor

Brașov: 01 octombrie- Centrul Reduta

Iași: 03 octombrie- Teatrul Luceafărul

Galați: 04 octombrie- Casa Studenților

Constanța: 06 octombrie- Casa Sindicatelor

București: 11 octombrie -Sala Radio

București: 12 octombrie -Sala Radio

 

Înregistrare rară, un tango

 

One Response to Maria Tănase. De sub duş până-n Popa Nan, cu retur prin sala Radio

  1. Ando says:

    Uau ! Ce interesant !Casa asta am pozat-o şi eu într-o admiraţie fără cuvinte…dar habar n-aveam că Maria Tănase a locuit acolo. Mulţumesc pentru informaţie.

Lasă un comentariu