În casa călătorului

În casa călătorului se găsesc de toate, multe şi mărunte, dar mai ales utile şi diverse. Nu înţelegeţi despre ce vorbesc? Ei, bine încerc să trec în revistă ce adună, ce păstrează şi ce-i place călătorului să ţină prin bârlogul său. Ce îi face şederea plăcută şi, totodată, îi toarnă jăratic în papuci şi-l face să o ia la sănătoasa, prin lume.

În casa mea, dar şi-n casele altor prieteni călători, poate şi-n altele pe care nu le-am văzut, ori chiar ale voastre se găsesc câteva lucruri distinctive, pe care le recunoaştem cu uşurinţă.

1. Primul lucru, şi poate cel mai important, este geanta semipreparată. Da, da, aşa cum există mâncare semipreparată există şi bagaj semipreparat. Eu am în casă la orice oră o geantă în care stau papuci de plastic, un prosop, trusa de toaletă cu săpun, şampon (sunt bune mostrele din magazine sau „suvenirurile” păstrate de pe la hoteluri mai de soi), periuţă de dinţi, ac şi aţă, plasturi, pieptăn, prezervative. În plus, mai „uit” în ea un tricou, o pereche de şosete şi alte nimicuri, care la o plecare intempestivă mi-ar prinde bine în caz că nu am apucat să le împachetez.

2. Apoi, în casa mea au existat întotdeauna plante verzi dar puţine şi din specii rezistente! Care nu a trecut testul celor 10 zile fără apă, s-a descalificat iremediabil, cu vagi păreri de rău. Le vorbesc, le îngrijesc dar le pun mereu în vedere că nu trebuie să se bazeze pe mine chiar 100%. Din acelaşi motiv nu ţin animale de companie. Ar fi mult mai complicat.

3. Indiferent de anotimp, undeva prin casă există un decor natur de sezon – flori, frunze uscate, spice uscate, conuri de brad sau măcar pietre şi scoici. Nu rezist să nu adun câte ceva precum un hârciog sau o gaiţă, din fiecare ieşire în natură. Când e vremea liliacului fac ieşiri înadins!

4. La o privire prin bibliotecă, sunt sigură că în casa oricărui călător, vor ieşi în evidenţă albumele, ghidurile şi cărţile de voiaj. Dacă n-ar avea preţuri exorbitante, le-aş colecţiona pe toate!

5. Întotdeauna, acasă la mine voi avea o sticlă de vin bun. Fie că e adusă personal dintr-un loc îndepărtat sau renumit, fie că e cumpărată pentru că îmi aminteşte aroma unei călătorii, fie că e primită de la un prieten, drept suvenir din călătoria lui, cel puţin o sticlă de vin e gata să fie desfăcută cu sau fără ocazii speciale, la un pahar de vorbă şi o poveste.

6. Într-o ramă discretă, aşezată astfel încât s-o privesc atunci când mi-e dor, voi avea mereu o fotografie cu marea. Alţii păstrează muntele sau alt loc iubit. Suntem fideli pasiunilor sincere, de suflet.

7. Cu mare drag, colecţionez şi mă laud cu ilustratele, cărţile poştale primite ori cumpărate de pe alte meleaguri. Uneori le şi scriu, chiar dacă nu le trimit nicăieri.

8. Ca orice drumeţ care se respectă am în casă hărţi. Am harta României în diverse variante şi ediţii –pliabilă, răsfoibilă, doar cu şosele sau cu adaosuri de relief, obiective turistice, mai veche sau mai nouă. Am harta Europei, a Bulgariei, a Ungariei, a Portugaliei şi a mai multor oraşe din Europa (practic, toate prin care m-am plimbat). Am hărţi detaliate cu anumite judeţe sau arii protejate, hărţi cu trasee montane de pe la noi. Am chiar şi o hartă fascinantă (dintr-un National Geografic mai vechi) a Everestului, lipită pe uşă…

everestul de după uşă

Everestul de după uşă

9. Iar dacă ar fi să recunosc ce cumpăr din locurile vizitate, atunci aş spune că nu mă tentează nici magneţii mereu prea scumpi şi nu întotdeauna frumoşi, nici brelocurile stilizate, nici clopoţeii ori păhărelele, nici tricourile imprimate ori portofelele ci eşarfele colorate! Nici măcar nu-s mereu tradiţionale. S-a întâmplat să cumpăr chiar din magazine obişnuite, pe care le-aş fi găsit şi acasă, dar am ţinut morţiş să am câte una de peste tot. Chiar şi de la Bacău.

10. În ultimul rând, pentru că eu nu reuşesc întotdeauna, dar sunt sigură că un călător adevărat ar face pe dracu-n patru să izbutească, consider că e necesară oricând o rezervă de bani. Nimic nu e mai neplăcut decât să nu poţi onora o invitaţie spontană de călătorie din lipsa banilor.

Aşadar, iată decalogul obiectelor din casa unui călător. Or mai fi şi altele, ori poate nu se regăsesc chiar toate la fiecare. Nu fac prinsoare. Dar sunt sigură că cei care călătoresc din plăcere îşi recunosc apucăturile în ceea ce am spus eu aici.

Despre suveniruri şi alte lucruşoare adunate din ori pentru călătorii au mai scris unii dintre cei mai buni bloggeri de travel din Romania. Va invit, deci sa cititi si articolele scrise de

Imperator travel

Blogul Larisei

Hai la bord

Funtur

1001 călătorii

Bucket list

Mini călătorii în trei

Enciclopedia călătorului independent

Airlines travel

Bialog

Paravion

Elena Cîrîc

Turist în ţara mea

Hai-hui stângaci

Lucian’s blog

23 Responses to În casa călătorului

  1. Pingback: Colțul călătoriilor | Tomata cu Scufita

  2. Pingback: Amintiri din călătorii - Blogul Larisei

  3. Pingback: Suveniruri din călătorii | Călători Prin Lume

  4. Pingback: Biroul de călătorii | 1001 calatorii

  5. Infobonus says:

    He, he, ce bine ar prinde acum o calatorie. Numai daca as avea timp… 🙂

  6. diana says:

    – aia cu geanta semipreparata mi se pare cea mai tare porunca…must do it myself 😉
    – plante nu servesc pe motivul ca as uita sa le ud, si la florile primite uitam sa le schimb apa in vaza :))
    – ma bucur ca nu sunt singura cu esarfele 😉

  7. Pingback: Colțul călătoriilor | Tomata cu scufita

  8. Edeir says:

    Calatoriile sunt o rara placere pentru multi, din pacate, cu salariile din ziua de azi nu ai multe sanse sa calatoresti departe.

  9. Geanta semipreparata nu am, oricum imi fac bagajul in 5 minute, si chiar atat de tare nu ma ia prin surprindere nici o plecare 🙂
    Si eu imi aduc esarfe de peste tot! 🙂

  10. Pingback: Trofee de calatorie | Lucian's Blog

  11. Ana Maria says:

    Si eu mi-am zis ca geanta semipreparata e ca aia pentru maternitate :))

  12. Ce idee faina…geanta semipreparata 🙂 M-am amuzat putin gandindu-ma la geanta de maternitate pe care e indicat sa o ai pregatita din luna a saptea, just in case.

  13. Pingback: Trofee de prin calatorii adunate - miniCalatorii in trei

  14. Anda says:

    Sunt foarte de acord cu numarul 10, dar cand ti-e pofta mereu sa pleci de acasa, e cam greu sa pui bani deoparte. Iar Everestul din spatele usii este minunat. Cred ca daca te uiti in fiecare zi la el, te poti imagina pe varf, la peste 8000 m. O senzatie pe care as vrea s-o traiesc si eu, in fiecare zi!

  15. Pingback: Ce-am adus eu din călătorii | Elena Cîrîc Blog

  16. Pingback: Biroul de călătorii | 1001 Călătorii

  17. coco says:

    si eu as fi gata in 10 minute…din pacate mai greu cu munca 🙂

  18. Pingback: Ce se găseşte în casa unui călător?

  19. Pingback: Cum recunoști casa unui călător… | Bialog

  20. Pingback: Din casa unui calator pasionat de avioane | Airlines Travel

  21. Pingback: Amintiri în casa unui călător – ce păstrezi din visele tale : FUNTUR

  22. Pingback: Din călătorii adunate | Bucketlist

  23. Pingback: Ce imi ramane dupa o excursie – in casa sau in memorie?

Lasă un comentariu