(doar) 10 dintre minunile României

Aş vrea să călătoresc şi să văd toată lumea dacă s-ar putea. Şi dacă nu se poate, tot umblu şi n-am stare. Şi fac planuri să mai încropesc măcar câteva evadări mai mult sau mai puţin nebuneşti. Dar din toate călătoriile mă întorc mereu acasă cu dor. Şi niciodată nu pot să spun că am găsit perfecţiunea undeva departe, căci descopăr primprejur, prin ţărişoara noastră românească, locuri incredibile, oameni minunaţi şi momente tăietoare de respiraţie prin frumuseţe şi unicitate. Aşa că vin şi spun iar: aş vrea să cutreier toată lumea, dar inima mi-e ţintuită cumva prin România.

Iar dac-ar fi să fac un top…oh, ce sarcină ingrată, acesta n-ar putea fi decât  profund subiectiv, cu destinaţiile mele îndrăgite, mai mult sau mai deloc turistice. Cam aşa:

10. Sarmizegetusa Regia – ar trebui trecută ca destinaţie obligatorie pentru orice român, măcar o dată-n viaţă. Istoria şi legendele se împletesc în Munţii Orăştiei făcând din împrejurimile cetăţii dacice un loc magnetizant. C-or fi fost doar temple păgâne sau un oraş gigantic, terase, păduri misterioase sau porţi stelare nu ştim cu certitudine. Oricum ar fi, dacii n-au ales un loc tocmai rău. Ba chiar dimpotrivă!

 

9. 2 Mai – Da, da, 2 Mai şi nu Vama Veche care m-a dezamăgit şi-a fugit în lume cu-n artist (bulgar, după toate semnele). Există un petec de plajă, imediat lângă cazemată – nu în golf unde apa-i mâloasă, nici mai sus spre sat, unde-i lume multă pe nisip şi cataroaie prin apă – pe fâşia îngustă de sub faleza care se mai fărâmă şi se mai surpă în direct, unde apa e liniştită şi miroase clasic a alge şi scoici, unde trec arar plimbăreţi şi nimeni nu-ţi dezaprobă nudismul. Acolo prinzi loc numai dacă vii devreme. Dar dacă ai acest noroc, te vei simţi ca pe-o insulă de fericire. E linişte, fraţilor!

 

8. Mănăstirea Suceviţa – ea şi nu alta, ea singură în inima Bucovinei mi-a dat prilej să pricep sentimentul pe care trebuie că-l au monahii în vieţile lor smerite. E o energie bună şi blândă între zidurile impresionante ale mănăstirii-fortificaţie, o pace firească printre florile care smălţuiesc covorul grădinii interioare şi seninătatea n-are cum să nu te cuprindă când şezi simplu pe-o băncuţă lângă fântână şi-ţi laşi gândurile să se deşire.

 

în curtea mănăstirii Suceviţa Sursa foto

7. Sulina  – deh, iertaţi-mă că nu pun Delta Dunării – nu-s amatoare de canotaj, nici de ţânţari iar de pescuit ce să mai vorbim…! Însă Sulina m-a fermecat odată de mult şi mereu visez să mai ajung pe plaja nesfârşită şi pustie, cu nisip argintiu, fin şi-n a cărei apă caldă şi foarte puţin adâncă simţi toată osteneala Dunării finalmente vărsată. Din capătul oraşului cu străzi paralele şi ponosite, ţii drumul prăfuit printre tufe sălbatice de cătină şi volbură de nisip, peste un canal şi-o baltă.

6. Sighişoara – cine n-ar alege-o?! Cine poate s-o vadă măcar în treacăt şi să nu fie sedus de cochetăria faţadelor pastelate, vechi şi totuşi atât de vii, de furişul străduţelor pietruite, de farmecul cafenelelor relaxate, de bonomia crainicilor medievali ori de sunetul alert al gongului din Turnul cu Ceas? De piatră să fii şi tot nu poţi să nu urci cu sfială pe scara acoperită pân’la Biserica din Deal, să ai lumea la picioare…

Sighişoara

5. Transfăgărăşan – mda, ştiu c-avem Transalpina care e mai înaltă şi mai nu ştiu cum, dar mie îmi place mai mult bătrânul drum care trece Făgăraşul. E vechi, e construit cu trudă, are legende dar şi telecabină. Ce dramatic, ce maiestuos este să priveşti de sus, de lângă cabana Paltinu către Ardeal  şi să-ţi spui „Băi, băiatule, ce ţară faină avem!”

 

4. Oradea – cine n-a văzut-o să facă pe dracu-n patru să ajungă şi nu va regreta! Cu mâna pe inimă spun, ar putea sta fără ruşine alături de oraşe europene cu tradiţie. Arhitectura Art Nouveau e absolut delicioasă, clădirile sunt decent întreţinute şi se tot văd preocupări salutare de restaurare şi protejare. Oamenii sunt calmi şi faini. Bine, şi un pic mai unguri ca-n alte părţi, da’ mie şi asta îmi place. Cafenelele sunt geniale – şi mă gândesc acum la Lactobar, da.

 

3. Peştera Tăuşoare din munţii Rodnei – poate cea mai dificilă, cu siguranţă cea mai adâncă (peste 400m) şi mai întinsă (aproape 20km) din ţara noastră, această peşteră deţine eternul mister întocmai ca o femeie, după cum spune custodele ei, veşnic îndrăgostit. Deşi e închisă turismului de masă, pentru protejarea fenomenelor şi comorilor unice sau preţioase pe care le deţine, Tăuşoarele mi s-au dezvăluit (mulţumesc, prieten drag!) într-o miiică parte, suficient cât să-mi lege de suflet amintiri şi senzaţii fără egal – de-ar fi să amintesc numai rapelul prin cascadă, urcuşul straniu în ramonaj prin bezna hornului numit „cu cuburi de zahăr” ori experimentarea liniştii absolute…

sursa foto Crin Theodorescu

2. Sibiu – ei, cu Sibiul e deja istorie. Toţi îl iubim, toţi îi recunoaştem superioritatea. Şi ce e îmbucurător, nici străinii nu-l ocolesc. Sibiului îi sporesc de la sezon la sezon strălucirea, faima, eleganţa. E frumos şi se mai face! Cine n-ajunge luna asta la Târgul de Crăciun e leapşaaa!

 

1. Pentru că am avut câteva ocazii şi nenumărate motive să-l părăsesc şi n-am făcut-o, pentru că mă seduce şi mă abandonează în fiecare anotimp, pentru că n-am ştiut cui să dau coroniţa, am ales drept cel  mai drag loc din România, Bucureştiul în care trăiesc, de care nu mă plictisesc de atâta amar de timp, care continuă să mă surprindă mereu cu un detaliu fascinant, Bucureştiul de care sunt iremediabil legată. Îi urăsc praful şantierist şi bălţile de după ploi, dar îi iubesc străzile liniştite cu case vechi şi copaci seculari, mă îngenunchează aglomeraţia şi câinii şi murdăria, dar ştiu locuri secrete reconfortante în parcuri şi magazine unicat şi teatre cu nume mari şi câte alte tentaţii care îl fac viu şi neobosit.

Acest articol face parte din campania blogosferei de călatorii româneşti de promovare a unor destinaţii ce merită vizitate din ţara noastră. Este cea de-a doua campanie de acest fel, după cea în care vă recomandam destinaţii de city break din România. Astăzi, de Ziua Naţională, mai multe bloguri au scris despre cele mai frumoase 10 destinaţii din România. Vă invit să le citiţi. La Mulţi Ani, România !

I’s Blog , Hai la bord , Viajoa , Imperator Travel , Alice Traveler , Mirel Matyas , Travel Badgers , Blogul de călătorii , Printre rânduri , Plăcerea de a călători , Funtur , Lumea mare , Ciprian Caraba , Bialog , Bucketlist , Totul despre hostel , Drum liber

28 Responses to (doar) 10 dintre minunile României

  1. Pingback: Top 10 Romania: cele mai frumoase locuri din Carpati - Blogul de calatorii al ALEXANDREI

  2. Pingback: Lovely Romania | Plăcerea de a călători

  3. Pingback: Azi aleg România. | Catherine's crossroad

  4. Pingback: Lovely Romania | Placerea de a calatori

  5. Pingback: Lovely Romania | My Blog

  6. prietenie says:

    foarte interesant imi place ceva similar si bun este aici wzy.ro

  7. florina says:

    Foarte interesanta lista ta, acum chiar ma gandesc serios sa vizitez Oradea desi mi se pare asa departe ..
    In ultimul an am reusit sa redescoper Bucurestiul, am urmat turul Cu bastonul prin Bucuresti, am facut traseele de pe bucurestiulintrozi.ro iar in metrou rasfoiesc aplicatiile android gratuite TiB Bucuresti Calea Victoriei si TiB Bucuresti Centrul Vechi, le gasiti si voi pe Google Play.

  8. Foarte interesante alegerile 🙂

  9. gps prestigio says:

    Manastirea Sucevita mi se pare si mie cea mai deosebita dintre cele din nordul Moldovei si Bucovina. Atmosfera deosebita si peisajele din jur ii confera un aer aparte. Nu este la fel de cunoscuta ca Voronetul sau Manastirea Neamtului, dar poate ca este mai bine asa, sa ramana mai izolata.

  10. Dianora says:

    Ah.. Sibiu si Sighisoara! 🙂 superbe orasele. Eu sper doar ca anul care vine sa am destul timp sa explorez si orasele fortificate din Transilvania mai mult.

  11. Ma bucura sa vad ca cineva are curajul sa spuna ca Bucurestiul este o destinatie turistica demna de luat in seama. Si spun curaj pentru ca majoritatea oamenilor folosesc epitete de genul „mizer”, „sufocant” sau „inestetic”. Ai putea spune ca a fost o intreaga campanie de denigrare a capitalei (de cele mai multe ori accentuata de comentariile presei). Dar chiar si cu toate defectele sale (care uneori ii confera farmecul aparte), detine un patrimoniu cultural de o valoare si diversitate de neegalat.

  12. Pingback: Calator prin Romania - 10 destinatii Ciprian Caraba

  13. Andra :) says:

    Gata, am adăugat Oradea pe lista „de văzut” 😀

  14. Pingback: 4 ani de Bialog și 10 locuri superbe din România | Bialog

  15. Pingback: 10 plus 1 locuri unde să mergi în iarna 2012-2013

  16. wish2go says:

    Imi pare bine ca ai introdus Manastirea Sucevita in lista. Multa lume uita ca exista asa ceva frumos la noi, in Romania.

    • catherine says:

      Să ştii că de câte ori am vizitat vreo mănăstire prin ţară, am întâlnit turişti, deopotrivă români şi străini. E bine, zic!

      • wish2go says:

        E un lucru bun ca vin turisti straini. Problemele noastre sunt legate de infrastructura (care e la pamant), de serviciile oferite si, mai ales, de calitatea lor.

  17. Ioana says:

    O sa adaug pe lista mea personala Oradea si Sarmisezetusa. 🙂 Nu-mi vine sa cred ca am ajuns in Oradea, am innoptat acolo si nu am apucat sa vad centrul nici din fuga masinii. Mi-e rusine. Foarte rusine.

    • catherine says:

      Nu vei regreta timpul alocat!
      Aşa cum spui tu de Oradea, am păţit eu acum mulţi ani cu Clujul. Am rămas doar cu imaginea unei pieţe largi, mărginite de clădiri vechi impozante văzută în fugă, după înserare. dar… a fost suficient ca să mă aducă înapoi cu prima ocazie!

  18. Anca Aakafix says:

    Se pare ca avem cateva iubiri comune si mi-au placut f. tare comntariile tale.

  19. Pingback: Top 10 destinaţii favorite din România | Bucketlist

  20. Pingback: La multi ani, Romania!

  21. Pingback: Călător prin România – 10 destinaţii de la Bursuci

  22. Pingback: Dragostea mea pentru România în 10 amintiri subiective : Experiente Turistice

  23. Pingback: De zece ori România | impresii din lumea mare

Lasă un comentariu